Batman merkeze bağlı Kuyubaşı köyü sınırları içerisinde ortaya çıkan dağ keçisi, bölgede büyük heyecan yarattı. Tarlasında çalıştığı sırada dağ keçisiyle karşılaşan Kuyubaşı Köyü Muhtarı Vehbi Gönülaçar, hayvanın zarar görebileceğini düşünerek güvenli bir şekilde yakaladı ve durumu jandarma ekiplerine bildirdi.

İhbar üzerine bölgeye gelen jandarma ekipleri, dağ keçisini teslim alarak Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine ulaştırdı. İlk sağlık kontrolleri yapılan dağ keçisinin, gerekli işlemlerin ardından yeniden doğal yaşam alanına bırakılacağı öğrenildi.

Yaşadığı heyecanı dile getiren Muhtar Vehbi Gönülaçar, bölgede yaklaşık yarım asırdır dağ keçisi görülmediğini belirterek, “Çocukluğumuzda gördüğümüz ve yaklaşık 50 yıldır bu bölgede rastlamadığımız dağ keçisini karşımda görünce inanamadım. Birilerinin zarar vermemesi için hemen üzerine gidip yakaladım. Ardından jandarmaya haber verdim. Jandarma da Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine bilgi verdi. Gelip teslim aldılar. Yıllar sonra bölgemizde yeniden dağ keçisini görmek beni çok mutlu etti.” dedi.

Uzun yıllar sonra yeniden görülen dağ keçisinin güvenli şekilde koruma altına alınması, bölgede yaban hayatının korunmasına yönelik duyarlılığın önemli bir örneği olarak değerlendirildi.

Kaynak: İLKHA HABER AJANSI