TARIM - HAYVANCILIK

Batmanlı çiftçiler geleceğe hazırlanıyor!

Batman İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, kent genelindeki üreticileri bilgilendirmek ve tarımsal verimliliği artırmak amacıyla başlattığı sahadaki çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Geleneksel hale gelen "Cuma Buluşmaları" kapsamında bu hafta hedefte Sason ve Hasankeyf ilçeleri vardı.

​İl Tarım ve Orman Müdürlüğü uzman ekipleri, ilçelerdeki çiftçilerle bir araya gelerek üretimin çehresini değiştirecek kritik konularda bilgilendirmelerde bulundu.

​ÇİFTÇİNİN YOL HARİTASI ÇİZİLİYOR

​Buluşmalarda, tarımda sürdürülebilirliği sağlamak ve doğru hamlelerle kazancı artırmak adına şu hayati başlıklar masaya yatırıldı: Hangi bölgede, hangi ürünün, ne kadar üretileceğine dair stratejik planlamalar çiftçilere aktarıldı. Devletin üreticiye sunduğu güncel hibe, destek ve teşviklerden maksimum düzeyde nasıl yararlanılacağı detaylandırıldı. Kırsal alanlardaki yaşam standartlarını yükseltecek ve istihdamı artıracak yeni projeler ve fırsatlar paylaşıldı.

​"BİLGİLENDİRMEYE DEVAM EDİYORUZ"

Batman İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, üreticilerin her zaman yanında olduklarını belirterek, toprağın bereketini artıracak bu tarz saha eğitimlerinin ve buluşmalarının kesintisiz olarak süreceğini vurguladı. ​Sason ve Hasankeyf’te gerçekleştirilen bu yoğun katılımlı buluşmalar, bölge tarımının geleceği adına umut verici bir adım olarak nitelendirildi.