İçişleri Bakanlığı'nın 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında belirlediği hedefler doğrultusunda kentte uygulanan model, örnek gösterilen çalışmalar arasında dikkat çekiyor.

Batman Valisi Ekrem Canalp başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Olağan Toplantısı'nda, il genelinde yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde ele alındı. Toplantıda, kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi, mevcut hizmetlerin daha etkin hale getirilmesi ve sahipsiz hayvanların yaşam standartlarının yükseltilmesine yönelik yeni kararlar alındı.

Kentte son dönemde hayata geçirilen modern bakım, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri ile doğal yaşam alanları sayesinde sahipsiz hayvanların güvenli ve sağlıklı ortamlarda yaşamlarını sürdürmeleri hedeflenirken, Batman'ın oluşturduğu koordinasyon modeli de İçişleri Bakanlığı'nın sahadaki başarılı uygulamalarından biri olarak öne çıktı.

Kurulda alınan kararlar kapsamında, Batman Belediyesi ile ilçe ve belde belediyeleri arasında imzalanan "5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu Kapsamında İş Birliği Protokolü"nün tüm belediyeler tarafından eksiksiz uygulanması kararlaştırıldı. Ayrıca Batman Belediyesi Bakım, Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesindeki doğal yaşam alanında bulunan sahipsiz hayvanların yaz aylarında yüksek sıcaklıklardan etkilenmemesi için gölgelik alanların artırılması ve yaşam koşullarının iyileştirilmesine yönelik ilave tedbirlerin hayata geçirilmesi benimsendi.

Toplantıda konuşan Batman Valisi Ekrem Canalp, hayvan refahının kamu yönetiminin önemli sorumluluk alanlarından biri olduğunu vurgulayarak, “Hayvanların konforunu da en az insanların konforu kadar önemsiyoruz. Medeniyet; sadece şehirler inşa etmekle değil, o şehirde yaşayan tüm canlıların yaşam hakkını koruyabilmekle ölçülür. Bu anlayışla Batman’da sahipsiz hayvanlarımız için modern bakım ve rehabilitasyon merkezleri kuruyor, doğal yaşam alanlarını her geçen gün daha nitelikli hale getiriyoruz. Hedefimiz hem hayvanlarımızın sağlıklı, güvenli ve doğal koşullarda yaşamalarını sağlamak hem de vatandaşlarımızın huzur ve güvenliğini en üst seviyede korumaktır” dedi.

Valilik Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilen toplantıya, ilgili kurum müdürleri, belediye temsilcileri, meslek odaları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri de katıldı. Batman'ın hayvan refahı alanındaki çalışmalarının aynı kararlılıkla sürdürüleceği belirtildi.

Muhabir: Remziye Kapuci