Burhan İnan - Batman Pusula Gazetesi
bonus veren siteler casinositeleri.co https://www.battle-brothers.net
güvenilir casino siteleri istanbul evden eve nakliyat deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler popüler casino siteleri sex shop ofis taşıma parça eşya taşıma evden eve nakliyat nakliyat casino siteleri 2024 en iyi casino siteleri erotik shop uluslararası nakliyat
Öğle Vakti a 12:17
Batman AÇIK 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
Burhan İnan

Burhan İnan

02 Kasım 2023 Perşembe

Sayaç uygulaması yangınlaştırılıyor

sayaç uygulaması yangınlaştırılıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, kayıp-kaçak su oranını engellemek için ana sayaç kullanımını yaygınlaştırıyor.

Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü, içme suyu kullanımında kentte ikamet eden vatandaşların haklarını korumak amacıyla kayıp-kaçağa yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

DİSKİ ekipleri, yeşil alanlar, yangın hidrantları, şamandıralar, sığınaklar, yüzme havuzları ve depoları bünyesinde barındıran sitelere, toplu konut alanları, siteler, alışveriş alanları, pasajlar, pazaryerleri, mesire alanları ve birden fazla abonesi olan kompleks yapılara ana sayaç takıyor.

DİSKİ Genel Müdürü Fırat Tutşi, ana sayaç kullanımının içme suyunu koruma açısından önemli olduğunu ifade etti.

Tutşi, şunları dile getirdi: “Ana sayaçların takılmasıyla birlikte, şebeke suyunun sondaj ve yeraltı sularına karışması, depo sızıntılarına ve site veya parsel içerisindeki kırık boruların tespiti ve sızıntıların engellenmesi sağlanıyor. Bu sayede, kaybolan sular Diyarbakır halkına geri kazandırılmış oluyor. Uygulamayla sitelerde tüketilen su miktarı, tahakkuk oranları ve saha üzerinde oluşan fiziki kaçaklar kolaylıkla tespit edilebiliyor. Ana sayaç kullanımı kayıp-kaçak su kullanımını önlemesiyle beraer,  suyun daha verimli kullanımını ve abonelerin adil bir şekilde su faturası ödemesini sağlıyor.”  

Devamını Oku

DUYARLI SANATÇI EZGİ MOLA

0

BEĞENDİM

ABONE OL

          48. Altın Kelebek Ödül gecesinde anlamlı konuşan Ezgi Mola ülkede sosyal  yara olan konulara değindi. Özetle şunları aktardı:                                                                                                                                                                            

 Türkiye’deki kadın cinayetlerinin son bulabilmesi için yasalarda yapılacak değişiklikleri duymak ve görmek istiyorum. Bu güzel haberlerin bizim ülkemizde de yaşanmasını istiyorum. TBMM’de kimsenin görüşüyle ilgilenmiyorum; kadınlar için tüm canlılar için eşit yaşam hakkının olduğu bir yasa çıkarılmasını diliyorum” 

        Öte yanda doğa ve hayvan haklarında değinen Mola insan ve sanatçı duyarlılığın örnek davranışında bulundu.

Ezgi Mola kimdir?

Sosyal medyada Mola hakkında verilen verileri olduğu gibi aşağıya aktarıyorum:

29 Mart 1983, İstanbul doğumludur.

Ezgi Mola 2000 yılında Akademi İstanbul’da eğitimine başladı. Henüz 18’ini bitirmeden Kartal Tibet’in yönettiği Karate Can dizisinde ilk televizyon deneyimini kazandı.Müjdat Gezen Sanat Merkezi’ni kazandı ve 4 yıl eğitim aldı. Bu arada Aydoğan Temel’den de 2 yıl tiyatro eğitimi aldı. Yine Aydoğan Temel’in liderliğindeki bir tiyatro topluluğuyla Çürük Elma oyununda ilk sahne deneyimini yaşadı.2005 Kasımında BKM Atölye’ye katıldı. 2005 sonbaharında safça bir kuaförü canlandırdığı Hırsız Polis dizisinin gördüğü büyük ilgi sonucu kitlelerce tanınmaya başladı.2006 yılında çevrilen Hayatımın Kadınısın filmindeki rolüyle başarı kazandı. Bu filmde kişisel hedef olarak gördüğü Türkân Şoray ile karşılıklı oynama fırsatı yakaladığı gibi, kendini gösterebileceği bir rolü canlandırma şansı da buldu. Bu rolüyle 2007 yılında En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu dalında Sadri Alışık Ödülü sahibi oldu.2008 yılında Uğur Yücel’in yönetmenliğinde Türkiye’de bir ilk olan Kolay Gelsin adlı doğaçlama sit-com denemesinde rol aldı, ama proje uzun ömürlü olmadı.

 

Devamını Oku

ÇOCUKLUĞUMUN SANATÇISI, RÜYA ÇAĞLA

0

BEĞENDİM

ABONE OL

Her duygu diğer zamana uymaz, yaşadığını sorgulama diğer yaşanmışlıklara yol ver şans ver.

       İlkokul ve ortaokul dönemimizde dinlediğim bir sanatçı vardı. Rüya Çağla… Hürriyet mahallesinde o dönemde akranlarımızın hepsi Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur, Orhan Gencebay, az da olsa o gereksiz Hakkı ne bulutu ise artık büyüklerimiz daha çok dinliyorlardır o şahsı.

     Beyin yakan o akla ziyan saçma sapan bir şarkısı vardı ” Henüz 14 yaşında kardeşim var. Seni onda bile kıskanıyorum.” Çok berbattı. Normal bir ülkede olsan bu şahıs hakkında yasal işlem yapılırdı. Hasta, yanı ruh hastası diye rapor edilirdi.

      Neyse Hakkı imiş ne bulut ise artık bir tarafa atayım. Konumuz o şahıs değil zaten. ( Sinirlendim bak şimdi ha! Nerden aklıma geldi)  

     Her neyse, asıl konumuza dönelim.

     Rüya Çağla…

     Mahallede bir tek ben duyup dinliyordum. Sadık Gürbüz, Livaneli, Ruhi Su’yu dinleyen ben, ki o dönemde arkadaşlarım asla bu kaliteli sanatçıları değil bilip dinlemek, babaları bile duymuştu o denli yani.

       Mahalle arkadaşım Gündüz İmren ” Yahu! Livaneli ve Gürbüz’ü bırak normal sanatçı dinle dedik. Bu kez de Rüya Çağla da kim?” diyordu. Şimdi İstanbul’da yaşıyor. İyi bir iş insanı hatta bir dönem beste bile yazıp kimi sanatçılara vermişti…    

       Rüya Çağla ” Domdum Kurşunu” türküsü kendine has bir yorumu vardı. Geçen gün nerden hatırladıysam aklıma tekrardan gelip hemen google girip türküyü tekrardan dinledim. Bir çok kişi o türküyü yorumlamış ama en ilginç ve gizemli olan Çağla’nın yorumuydu.

       Hit olan şarkıları “Çöpçüler, Bir aşk üçgeni, aşk ne güzledir”  ama o “domdum kurşunu ve “Aşk ne Güzeldir” en çok dinlediğim şarkılarıydı. Yani o dönem için.

       Küçük iken aşık olmuştum Çağla’nın sesine, farklı dünyalara götürürdü o sesinin ahengi…     Çocukluk bu ya. Bir sesini dinliyorum bir fotosuna bakıyorum. Sesi tamam da yok yahu çok havalı aşık olsam ne yazar? Havalı bir görüntüsü vardı. Hayali bile aşık olmam mümkün değildi. Çok havalı ulaşılmaz bir kadın bu Rüya Çağla ” kendi kendime demişimdir.

       O dönmede TPAO sitelerinde oturan akranım Asuman’a kütüphane çıkışında ev telefonlarını  aramıştım ( O dönem ev telefonları mevcut cep telefonu hayalimizde bile yoktu.)  “alo” deyip hal hatır fasılından sonra ” Bak, Asuman bir şarkıcı var. Rüya Çağla “Aşk ne Güzeldir” şarkısını dinle. Çok farklı ve güzel bir şarkı” dediğimde bir kaç gün sonra ” Nasıl buldun Asuman” soruma Asuman ” Yok be, ben beğenmedim.” diyecekti.

       Ne arkadaşım Gündüz İmren ne de Asuman beğenmişti. Sadece içsel çocukluk dünyamda bir ben  o gizemli yansımasını içşeleştirmiştim … Ha aklıma gelmişken anlatmadan geçmeyeyim. Kaş – Kasaba köyünde bir arkadaş ile tanışmıştım. Ortak yönümüz Rüya Çağla idi. O da çok severdi o!nun şarkılarını…  

          Yıllar sonra Rüya Çağla’yla diyalog kurup tanışma şansını yakalamıştım. Gülümsemişti o dönmede anlattıklarıma. Sağlıkla iyi bir yaşam dillerim Rüya Çağla’ya.

 

Devamını Oku

YARATICI DRAMA NEDİR? DRAMA ÖRNEKLERİ NELERDİR? (8)

0

BEĞENDİM

ABONE OL

     Okul ve yaşam surecinde sosyal bir yasam için geçerli olacak  aşağıdaki uzmanların önerdiği bilgi öbeklerini aşağıya aktarıyorum. Yaşamın her alanında geçerliliğini devam edecek bu bilgileri uygulamak ve paylaşmak adına bir yere not edin derim.    

Yöntemin Her Konuya Uygun Olmaması: Öğretim planları dikkatli incelenerek yöntem uygulanmalıdır. Yalnızca uygun olabilecek konularda kullanılmalıdır. Tüm konularda aynı yöntemi kullanmaya çalışmak zaman kaybına ve amaca ulaşamamaya sebep olabilir.

Yaratıcı Drama Örnekleri

Yaratıcı drama örnekleri küçük yaş gruplarında öğretmen kontrolünde seçilen etkinlik ve oyunlarla yapılır. Daha büyük yaş gruplarında oyundan daha çok hikaye tamamlama, konuya çözüm üretme, farklı çıkış yolları planlama şeklinde görülebilir. Kitaplarda etkinlik kısmında bulunan örneklere gönüllü katılım aranır. Okul öncesi gruplarda ve ilkokulda kullanılan bazı örnekler şöyle sıralanabilir:

Kağıt Top: Kağıtlar buruşturularak top haline getirilir. Öğrenciler halka şeklinde dizilir. Top kime gelirse kendisiyle ilgili arkadaşlarının bilmediği bir özellik söylemesi istenir. Öğretmen kendisiyle ilgili bilinmeyen bir özellik söyler. Topu bir öğrenciye atar ve etkinliği başlatır.

El sıkışma: Öğrencilerin 10 dakika içinde mümkün olduğunca fazla kişiyle el sıkışması, adını söylemesi ve kendisini tanıtması istenir. Amaç tanışma ve kendini ifade etmedir.

Bana Öykünü Anlat: Amaç tanışmadır. Öğrencilerden kendilerine bir eş seçerek gidip ona neden onu seçtiğini ve kendisini anlatması istenir. İkili gruplar seçtikleri başka gruplarla 4 kişi olurlar. Hepsi tanışma hikayelerine birer cümle ekler.

Değişen Üç Şey: İki kişi tahtaya gelir ve birbirlerini baştan ayağa inceler. Daha sonra birbirlerine arkalarını dönerek üzerlerindeki üç nesneyi değiştirirler. Tekrar birbirlerini inceleyerek değişiklikleri bulmaya çalışırlar.

Dereden Geçme: İki kişi tahtaya çıkarılır. Yere bir sınır çizilir ve çok hızlı akan ama boylarını aşmayan bir dere olduğu söylenir. Malzeme olarak sepet, sopa ve ipe sahip oldukları söylenerek fikir alışverişi yapılır.”

 

Devamını Oku

YARATICI DRAMA NEDİR? DRAMA ÖRNEKLERİ NELERDİR? (7)

0

BEĞENDİM

ABONE OL

  Okul ve yaşam surecinde sosyal bir yasam için geçerli olacak  aşağıdaki uzmanların önerdiği bilgi öbeklerini aşağıya aktarıyorum. Yaşamın her alanında geçerliliğini devam edecek bu bilgileri uygulamak ve paylaşmak adına bir yere not edin derim.    

Yaratıcı drama yöntem olarak en çok Türkçe, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri derslerinde kullanılmaktadır. Çocukların ne öğrenmesi isteniyorsa ona göre bir konu/tema seçilir. Ortam düzenlenir ve gruplar oluşturulduktan sonra bir lider yönetiminde uygulanır. Okullardaki lider öğretmendir. Bu etkinliği gerçekleştirebilmesi için gelişime açık olmalıdır. Eleştirel düşünceye sahip, sınırlarını bilen ve iyi bir dinleyici olmalıdır. Yöntemi çok iyi bilmeli ve öğrencilerini iyi tanımalıdır. Yalnızca uygun bulduğu ders ve konularda kullanmalıdır.

Yaratıcı dramada amaca ulaşabilmek için kullanılacak ortamın koşulları uygun olmalıdır. Konu ve öateryaller de katılımcıların yaş grubuna uygun seçilmelidir. Kullanılacak ortam katılımcıların rahat hareket edebilecekleri şekilde düzenlenmelidir. Ayrıca masa, sandalye, kapı vb. eşyaların da ses çıkarıp dikkati dağıtmayacak özellikte olması gerekir. Dış mekan ya da iç mekan kullanılabilir. Ancak ışık ses ve sıcaklık katılımcıları rahatsız etmeyecek düzeyde olmalıdır. Seçilen materyaller hayal gücünü destekleyici, çabuk temin edilebilen ve kolay zarar görmeyecek türden olmalıdır. Çok amaçlı kullanılabilen ve cinsiyet belirtmeyen materyaller tercih edilmelidir. Materyalin kolay temizlenebilmesi ve ekonomik olması da oldukça önemlidir.

Yaratıcı dramada bir yönlendirici bulunmalı ve zaman ayarlanmalıdır. Zamanın uzunluğu yaş grubu ve konuya göre değişkenlik gösterir. Bir grup etkinliği olan yaratıcı dramanın alt yaş sınırı 2’dir. Gruplar en fazla 10-12 kişiden oluşabilir. Gruplar katılımcıların yaş grubuna ve gelişim özelliklerine göre oluşturulur. Her katılımcının farklı özelliklere sahip olmasına dikkat edilir. Etkinlikler planlanırken özellikle çocuk yaş gruplarında çocukların fikirleri alınmalıdır. Katılımcıların başarısızlık ve mutsuzluk hissetmesi değil eğlenmesi ve düşünmesi sağlanmalıdır.

Yaratıcı Drama Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar

Sınıfın Kalabalık Olması: Yaratıcı drama uygulanırken sınıf gruplara bölünür. Mevcudun kalabalık olması da çok fazla grup ortaya çıkması demektir. Çok gruplu bir etkinlikte öğretici her grupla yeteri kadar ilgilenemeyebilir. Bu da etkinliğin sağlıksız bir hal almasına yol açar.

Mekan Yetersizliği: Okullarda tüm gruplara hareket alanı sağlayacak büyüklükte bir mekan bulmak zordur. Toplantı odası ya da spor salonu gibi büyük yerlerde bu etkinlik yapıldığı zaman da mekanlarda düzenleme yapmak gerekir. Bu da ekstra zaman kaybetmek anlamına gelir.

Öğreticinin Bilgi ve Beceri Anlamında Yetersizliği: Öğretici yöntemi yeterince iyi bilmiyorsa öğrenciler katılım konusunda isteksiz davranabilir. Zorla yaptırılan bir katılımdan da etkili ve verimli sonuçlar alınamaz. Gruplarda başına buyruk davranışlar ortaya çıkar ve yöntem amacına ulaşamaz.

 

Devamını Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.